پارالمپیک ۲۰۲۴| مختاری در پرتاب وزنه برنز گرفت/ صعود والیبال نشسته به نیمه‌نهایی قطعی شد/ شکست تیم ملی گلبال مقابل آمریکا

13:47 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۱۹۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پارالمپیک ۲۰۲۴| مختاری در پرتاب وزنه برنز گرفت/ صعود والیبال نشسته به نیمه‌نهایی قطعی شد/ شکست تیم ملی گلبال مقابل آمریکا
نماینده پرتاب وزنه کشورمان مدال نقره بازی‌های پارالمپیک پاریس را به گردن آویخت.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های پارادوومیدانی در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۳ بازی‌های پارالمپیک پاریس امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران در استادیوم استادوفرانس پاریس برگزار شد.

علیرضا مختاری، نماینده کشورمان که مدال نقره پارالمپیک توکیو را در کارنامه دارد به مصاف حریفانی از کشور‌های کرواسی، سوریه مراکش، چک، گرجستان و لهستان رفت.

نماینده کشورمان با پرتابی به طول ۸.۶۹ بعد از نمایندگان گرجستان و مراکش در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را به گردن آویخت، اما بعد از اعتراض ایران رکوردهای نماینده گرجستان حذف و این ورزشکار دیسکالیفه شد تا مختاری صاحب مدال نقره شود.

عبدالله غنی از کشور مراکش رکورددار جهان (۸.۸۴ متر) در این پیکار‌ها ۳ مرتبه رکورد جهان را شکست. او با پرتابه‌هایی به طول ۸.۹۸/ ۹.۱۰/ ۹.۲۲/ متر رکوردشکنی کرد، اما پس از او گیگا اوچکیخیدزه از گرجستان با پرتاب ۹.۶۶ متری رکورد جهان را به نام خود ثبت و مدال طلا گرفته بود که مدالش پس گرفته شد و به نماینده مراکش رسید.

 

پارالمپیک ۲۰۲۴| مختاری در پرتاب وزنه برنز گرفت

صعود والیبال نشسته به نیمه نهایی قطعی شد

تیم والیبال نشسته ایران امروز یکشنبه در دومین بازی خود در چارچوب بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ مقابل برزیل به برتری رسید.

در این دیدار که با استقبال تماشاگران در سالن "نورث پاریس" برگزار شد تیم ملی در سه ست پیاپی و با نتایج (۲۵-۱۲، ۲۵-۱۳، ۲۵-۱۹) مقابل برزیل به برتری رسید.

ایران روز نخست در گروه B مقابل اوکراین به برتری رسیده بود.

مردان هادی رضایی روز سه شنبه در آخرین دیدار مرحله گروهی با آلمان بازی می‌کنند.

تیم ایران به عنوان پرافتخارترین تیم والیبال نشسته جهان به دنبال کسب هشتمین طلای پارالمپیک است.

 

پارالمپیک ۲۰۲۴| مختاری در پرتاب وزنه نقره گرفت/ صعود والیبال نشسته به نیمه‌نهایی قطعی شد/ شکست تیم ملی گلبال مقابل آمریکا

شکست تیم ملى گلبال ایران در سومین دیدار

تیم ملى گلیال ایران که در ۲ بازى نخست خود در مرحله گروهى برابر فرانسه میزبان به برترى دست یافت و برابر برزیل قهرمان دوره قبلى به تساوى رسیده بود، امروز از ساعت ١٣:۱۵ به وقت پاریس برابر آمریکا قرار گرفت.

این دیدار در شرایطی آغاز شد که ایران می‌توانست در صورت پیروزی صدرنشین گروه خود لقب بگیرد. 

با این حال از همان ابتدا با دریافت چند گل و از دست رفتن فرصت ها، آمریکا پیش افتاد و توانست برتری خود را تا پایان حفظ کند. 

در پایان این بازی پرگل ایران با نتیجه ۱۴ بر ۷ شکست خورد، اما با یک برد و یک تساوی به عنوان تیم سوم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. 

حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی در پایان بازی‌های امشب مشخص خواهد شد.

هادی نوری در پاراتیراندازی با کمان حذف شد

در ادامه رقابت‌های کامپوند پاراتیراندازی با کمان پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، هادی نوری نماینده کامپوند در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ناتهان مک کویین از بریتانیا در یک دیدار نفسگیر با نتیجه نزدیک ۱۴۰ بر ۱۳۹ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نوری پیش از این روز جمعه در مرحله یک شانزدهم نهایی برابر متئو بوناسینا از ایتالیا با نتیجه ۱۴۱ بر ۱۳۹ به برتری رسیده بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *